etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

30-arsfest

Publicerad 2009-07-11 15:58:19 i Allmänt

Tiitar ut genom fonstret och ser ett solregn dra forbi east London denna lordagseftermiddag. Det regnar ute och ar lite halvdekigt vader, men inuti mig ar det inte hostvibbar. At frukost imorse med J, bladdrade lite i Offside, tog en slurk te, och kom pa mig sjalv med att kanna mig glad. Lite pa riktigt liksom. Kande ett lugn jag inte kannt pa lange. Tror jag vet vad det kan bero pa. Kanns lite laskigt, for jag ar inte sa bra pa sant. Ar battre pa att vara rastlos och oroad.
  Solen skiner igen kort efter regnskuren och snart vantar ett litet kort jobbpass dar boss-Lotta ska prata om espresso. Ikvall vankas det 30-arsfest for en for mig okand herre, men karln har hyrt en stor bat som skall ligga vid en pir nere vid Embakment, och dar blir det fet fest. Per fragade om jag hade lust att hanga med, och varfor inte? Det ar ju lite glassigt, det gar ju inte att komma ifran trots allt...
  Nu ska jag springa ivag till bussen. Inte lika glassigt nar allt kommer omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela