etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Grammatiklektion

Publicerad 2009-07-14 11:28:47 i Allmänt

Dagen igar avslutades med att lasa lite Evening Standard till middagen och givetvis fanns Bruno med pa en stor bild i tidningen. Ni som laste gardagens inlagg forstar vad jag menar. Fanns Harry Potter med? Nej.
  Ska gora kaffe idag 12-9:30 pm och jag tror att det regnar ute faktiskt. sitter pa biblioteket i Bethnal green och filurar. Det ar ett himla liv runt om mig. Killen till hoger om mig sitter och pratar i mobilen. Han har i en kvart forsokt forklara for en spansk van vad det ar som ar sa krangligt med engelsk grammatik, det haller fortfarande pa. Nagra andra har en livlig debatt nagra bokhyllor bort och aven personalen gastar i lokalen. Jag som trodde att bibliotek var en tyst plats. Det fick man alltid lara sig som liten. Allt forandras val. Nya tider.
  Nu la killen till hoger pa, suckade djupt, blaste bort lite damm pa sin datorskarm, packade ned sina saker i ryggsacken och gick hem.
Jag ska ocksa bege mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela