etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

H.Potter

Publicerad 2009-07-20 16:30:51 i Allmänt

Ikvall ska jag se Harry Potter. Har missat de senaste tva filmerna tror jag, sa vi far se hur pass val jag kommer att hanga med i handlingen egentligen. Harry Potter fore Bruno kanns som ett stallningstagande mot de kommersiella krafter som vill lyfta upp Bruno med tva armar och blackfisksarmar och allt vad det kan vara for att fa det att verka som om filmen ar ifran manen. Kommer givetvis att se den, men jag ar inte sa lattsald. Vantar lite liksom, ar inte sa het pa groten, tar det lugnt, lutar mig tillbaka och skrockar lite i ett horn. Lite som den aldste pa julafton nar de sma oppnar presenterna. Pa samma satt som de aldre da knacker en not, kanske tar en pralin, en klunk glogg och lite dromskt tittar ut i skymmningen eller i den oppna spisen, sa noterar jag Brunohysterin med samma ro och tillbakadragenhet.
  Skall i alla fall bli trevligt att bekanta sig med Potter igen. Och Ron forstas. Men aven Snape.
  Ar pa jakt efter ett par seglarskor, och skall snart dra igang letandet.
  Hur gick det i Barnet-Arsenal? Maste komma ihag att checka det.
  Ska se Harry Potter pa en bio i Whitechapel som jag aldrig varit pa. Ar forvantansfull.
Ta hand om er alla, auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela