etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Platser som Denmark Hill

Publicerad 2009-07-30 11:13:37 i Allmänt

Spelade for forsta gangen pa mycket, mycket lange det fantastiska tevespelet Fifa pa xbox hemma hos Per igar. Motte upp honom vid Farrigdon Station och vandrade till hans lya. Var orolig for mitt kunnande och min kapacitet efter ett sa pass langt speluppehall som det anda har varit. Det visade sig dock inte vara nagra konstigheter, utan jag klarade 2-2 i matcher. Per kan dock skylla pa halsont och hosta, medan jag far noja mig med ursakter som att den indiska maten som inmundigades var tungsmalt eller att jag var Kalmar FF i en match...
  Per funderar pa en flytt till Amsterdam. Bara sa att ni vet det.
Lite glimtar av sol har jag lyckats se den har morgonen, och aven om det ar lite kyligt i luften kan nog vadret bjuda upp till en sommarvals idag med snart bara en dag kvar av manaden juli.
Magnus Betner kommer att gora ett framtradande har i London snart. I borjan pa september kommer han till ett stalle i Stoke newington och kor ett gig. Ska formodligen dit, vilket ska bli valdigt spannande pa manga satt. Dels Magnus Betner och dels Stoke Newington, som jag aldrig besokt. Lite som med Denmark Hill. Har sett det pa bussarnas skyltar sedan jag besokte stan forsta gangen men aldrig varit dar. Lite sa ar det med en del platser. Besokte exempelvis Oxelosund for (vad jag vet) forsta gangen under Sverigebesoket forra veckan. Det ar annars en plats som bara funnits i historierna och tankarna. Ealing Broadway och West Ruislip, i varsin ande pa cetral line. Samma dar. Man forestaller sig hur det ska se ut dar, man tror sig veta och malar upp en bild av livet i zon 5 och 6 pa tunnelbanelinjerna. Formodligen ar det inte sa himla speciellt. Kanske bara ganska trakigt och lite avslaget. Var i High Barnet i vintras, andstation pa northern line, och det kandes om nagot som andstation. Sparet tog liksom slut dar, som man forestaller sig att det gor vid andstationer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela