etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Ren lagstadiematematik

Publicerad 2009-07-08 18:37:55 i Allmänt

Pa manga satt kan man saga att min blogg har natt bottennivaer nar det galler antalet manniskor som regelbundet foljer min blogg. Eller som foljer den over huvud taget, skulle man med ett klarare sprakbruk kunna forklara den lasarflykt som verkar rada just nu.
  Tanker absolut inte ga in pa rena antal har i bloggen, det kanns som lite fel forum, men det dagliga antalet besokare tenderar att landa pa mycket laga siffror. Vi pratar lagstadiematematik.
  Kanner jag da nagonstans att det ar dags att packa ihop vaskan, checka ut och tacka for mig i bloggvarlden. Icke. Tanken har aldrig och kommer aldrig att sla mig. Tvivel finns, tvivel finns alltid over oss manniskor som en mork skugga. Tvivlet vill oss illa, skada oss och fa oss att bli radda. Men jag fruktar inte. Jag hoppas och drommer. Drommar ar viktigt. liksom hoppet, och det ar darfor jag stretar pa i bloggvarldens lagsta divisioner, kampar mot etablissemangets sponsorpengar, mingelinbjudningar och produktplaceringar. Min blogg ar oberoende mina vanner och har kan asikter fritt utryckas, bade av mig och er lasare, utan censur. det ar vackert och det ar nagot att vara stolt over.

Kanner mig mycker somnig idag. Kanske har det att gora med helgen och borjan pa den har veckans manga roligheter. J, F och A fick besok av tre mycket trevliga och sympatiska herrar fran Skane och det blev en del bus, vilket nu har satt sina spar i form av gaspningar och ett stort behov att vila och somn.
  Klok som jag ar har jag tagit hand om kropp och sjal. Sovit middag, last  senaste nummret av Offside (som mor och far punktligt och vanligt sande over per post till mig), tagit nagra glas vatten och tva mackor samt letat lite fter min tandborste som pa ett mystiskt satt ar forsvunnen sedan en tid tillbaka.

Kvallen kommer ratt bli mycket tidig.

Till sist vill jag passa pa att utnamna forfattaren och forelasaren Bjorn Ranelid till veckans person i Bethnal Green. Nagot utav en Ranelidfeber har harjat och alla har vi velat prata om honom, beromma honom, nypa honom i kinderna, klappa honom pa huvudet och framforallt skamta med (eller om) honom.

Kommentarer

Postat av: Marcus

Publicerad 2009-07-11 15:13:54

Is it there in your heartache?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela