etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

ghosts in swinnie

Publicerad 2009-06-23 12:56:05 i Allmänt

Det finns en gammal spokhistoria som vandrar i Swinburne House. Medan Hedvig och Martis annu bodde i huset forekom en historia om att en man spionerade genom badrumsfonstret pa tredje vaningen. hedvig ar helt saker pa sin sak och menar att hon med 100 procents sakerhet sag en man bevittna hennes tandborstning.
  Jag betvivlar inte hennes trovardighet, men vid en narmare titt pa badrumsfonstret utifran ser man att det ar praktisk omojligt att ta sig en titt in i badrummet om man nu skulle vara pa det humoret en dag.
  Litar man pa Hedvig, som jag valt att gora, sa kan den slutsatsen dras, att det inte ror sig om nagot annat an ett klassiskt spoke, ande eller vad vi ska kalla det. Det ar en skrammande tanke och det ar ocksa anledningen till att jag vaknade upp och var livradd i natt.
Hade gatt och lagt mig tidigt, sov ganska djupt, men vaknade anda av konstiga ljud. Klockan var runt 3am och det lat som om nagot raspade mot vagen fran utsidan. Som kulor som rullar mot cementvagg, och senare som vatten som rann. Jag lag kvar under tacket en stund. Fick mannens ansikte pa nathinnan och fantiserade ihop det ena hemskare an det andra dar jag lag och darrade i morkret.
  Anda tog jag mod till mig och gick fram till fonstret for att se var vattenljudet och de andra latena kom ifran. Vet inte egentligen vad jag hade forvantat mig att se nar jag tittade ut. En alien, en jattekanin pa en stege eller helt enkelt ett spoke kanske. Det var utan forhoppningar om vidare liv jag kikade fram lite forsynt i fonstret och tittade ned pa parkeringen. Och fick se grannen Nigel vara i full fard med att tvatta sin silvriga BWW. Skrattade till lite for mig sjalv och gick och la mig igen. Nigel alltsa. Vilken profil. Fyra timmar senare nar jag gick upp och at frukost putsades det fortfarande pa bilen och jag tror han holl pa ett tag till efter det.
  Det tar vi en kiwi pa va? Gott folk, ha en fin dag. Jag ska till Holborn och gora lite kaffe idag.

Kommentarer

Postat av: Marcus

Publicerad 2009-06-23 13:17:39

denna nigel, vilken kille. Du hade gärna haft kvar mig som sällskap i sängkammaren då antar jag . ;) lots of love

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela