etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Hav

Publicerad 2009-06-18 12:25:26 i Allmänt

Vaknade tidigt idag av att solen sken in genom sovrumsfonstret mitt och allt var valdigt vackert. Promenad i Victoria Park med J, hennes forslag och jag angrar inte att jag gav upp somn, for en morgonpromenad ar aldrig fel.
  Tankte pa sommaren och sommarminnen, saknar havet och horisonten. Att blicka ut over oppet hav, se en stilla sommarmorgon under en joggingtur eller bara sitta ned en stund vid strandkanten. Som forra sommaren, att efter en frukost pa taket kunna vandra ned till Kallbadhuset och bada innan jobbet. Strand och hav ger nagot extra, lite energi, som jag saknar i London. Langs Regents Canal pa vag hem fick jag vibbarna, och kanske var det allt jag behovde idag.
  Dags for lunch och sedan tuben till jobbet. Ha en god dag kara vanner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela