etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Hot

Publicerad 2009-06-29 19:52:34 i Allmänt

Varmt kan latt sammanfatta den har dagen i London och visst, det ar forutsagbart att bruka termer som varmt en sadan har dag eftersom hettan ar amnet pa allas lappar i stan just nu. Anda gor jag det, jag ger lasarna lite godis, lite att knapra pa i hettan. lite som en polkaglass fran glassmagasinet i Visby en varm sommardag ger jag eld till samtalsbrasor om varmen som sakert lar paga minst veckan ut.
Lite rokligheter som har starka band till just hettan som intraffat den har mandagen foljer nedan:

*45 grader varmt laste jag att det skulle bli i tuben under veckan. kandes som 52 minst pa Central Line idag.
*En man i rosa(formodligen en banker), sag ut att komma direkt fran en wet-t-shirt competion, da hans skjorta var totalt dyblot av svett efter res amed Central Line.
*Temperatur bakom baren pa Sbucks: Formodligen nivaer runt 34-35 grader.
*Temperatur pa biblioteket i Bethnal green dar jag sitter nu: Efter en check med handen pa min rygg(den blev blot) hamnar min gissning pa runt 35 grader avenm har.

Om jag gillar varmen?
Sjalvklart gor jag det. Imorgon borjar jag jobba 4pm, sa det ges utrymme i kalendern for lite lapande innan Sbucks, vilket jag givetvis kommer att utnyttja till fullo. Ikvall blir det nog sanggang relativt tidigt, det ar aldrig fel. Tidig sanggang ska aldrig underskattas, det ar som balsam for sjalen. Att efter en hel natts djupsomn kunna tassa upp med tuppen, kanske gora en kopp te och bre en smorgas eller en skorpa och ta med ut pa balkongen. Njuta av en solig morgon, fundera lite, lagga upp planer for dagen, kanske dricka en juice med lite is, kanna sig pigg och fit. Klar i huvudet liksom, knyta naven, slanga i en maskin tvatt och sedan vrida igang dagen. Det ar livskvalitet.
Gott folk, ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela