etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Hosta

Publicerad 2009-06-17 17:24:30 i Allmänt

Har hosta idag, och aven om det ar pa battringsvagen och det inte finns nagot battre satt att trana magmuskulaturen pa, sa ar hosta nagot som gor mig valdigt lattirriterad. Egentligen har jag ingenting alls att vara irriterad over da jag har ledig dag precis som i gar och har tid till rehabilitering, hostmedicin, juice och andra mer eller mindre val fungerande husekurer man hort om genom aren.
  Den lediga dagen har an sa lange, vid fyrasnaret pa eftermiddagen innehallit frukost, lasning, mys samt en prawn sandwich. Till frukost inmundigades for tredje gangen en brittisk variant av Arlas galijonsfigur Risi Frutti. Hallon, vanilj har testats tidigare och den har morgonen var det dags for blueberry att ga en rond emot mina smaklokar. Blueberry passerade nalsogat och kan nog rakna med att bli hemburen till Swinnie nagon gang da och da.
  Snart nalkas midsommar och det ar inte utan att man blir lite sugen pa att titta hem en svang till Sverige pa fredag for firande. Midsommar ar harligt, midsommar ar kul, midsommar ar lek och skratt. Midsommar ar dans och berusning. Forvantningarna skyhoga pa manga hall i det avlanga landet. Sa var det aven for mig forra aret. Allt borjade bra i goda vanners lag hos en kompis pa landet. Vi golfade, lyssnade pa musik, lapade sol, grillade. Hade det gott helt enkelt. Jag var laddad. Sa laddad att efter grillningen var min whiskey i princip slut och jag somnade i baksatet pa min bil efter ett nattbad och ett gang fylletextmeddelanden till min kare van Marcus som firade midsommmar i Visby. Hans firande ar en historia i sig.
  Detta ar har min chef lotta bjudit in till tradgardsparty pa midsommardagen och det ska bli kul. Dock ar forvantningarna nedskruvade, whiskeyn kvar pa hyllan och laddningen inte lika manga procent. Det kan handa att en eller annan Kopparbergs slinker med till Leyton-Lotta, men det ar bara for att skolja ned godsaker och snaps med.
  Tills nasta gang: Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Hedvig

Publicerad 2009-06-18 03:12:38

tillåt mig att komma med en del tillägg: midsommar är regnigt, midsommar är full av höga förväntningar, midsommar är krossade förväntningar, midsommar är snefyllor, midsommar är bajs!



med glad midsommar NJ! hope u have a nice one :)

Postat av: sara

Publicerad 2009-06-18 16:12:40

hedvig du är ju så negativ midsommar är väl ändå en fin tradition vi har? haha iofs kommer detta års midsommar nog bli lite av en besvikelse men man får ju god mat och alkohol; det är ändå helt okej tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela