etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Vandring i Stockholm

Publicerad 2009-06-17 22:52:13 i Allmänt

Monopolspelet åkte fram i eftermiddags/kväll och som vanligt kastade jag på mig mina favritbyxor-spenderarbyxorna innan vandringen runt i Stockholm kunde ta sin början. Snabbt hade husbyggen kring Valhallavägen dragit igång och när middagspaus togs så såg allt ljust ut för mig trots att min motståndare J hade de gröna, åtråvärda och statusfyllda tomterna.
  När pastan ätits kände dock varken jag eller J för vidare spel och därmed får jag erkänna att J vann på poäng i och med the green ones.
  Imorgon stänger jag på Sbucks och det gillar jag på många sätt. Mest för att det erbjuds sovmorgon. Ingen stress och jäkt, man kan inleda dagen med en singel espresso o kaka, eller luncha på uteserveringen. Titta på folk eller språka lite med stammisarna.
  I övrigt imorgon vet jag inte vas som händer, kanske en drink efter jobbet eller en tidig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela