etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Reumatismfri

Publicerad 2009-10-01 13:57:51 i Allmänt

Fotbollsspelande igarkvall med onsdagsganget i Mile End och forvanande nog kan jag ga helt obehindrat idag. De senaste gangerna har jag linkat runt som en utsliten sjukpensionar pa ett behandlingshem for sin reaumatism dagen efter onsdagsbataljerna. Roligt till tusen ar det att spela fotboll igen, det var ett tag sedan sist om man sager sa. Kanske kommer jag att slippa reumatismen dagen efter framover, eller sa ar det bara ett tillfalligt avbrott, som en varktablett som gett verkan.
Jobbar eftermiddag och kvall idag pa S-bucks och ett slags dubbelpass imorgon innan helgledighet tar vid. Oktober noterade jag att det var idag, men markte inte av det for det ar sa varmt ute att juni lika garna skulle kunna vara manaden vi befinner oss i. Och trots oktober ar jag mer juni i sinnet, mer var an host pa manga satt. Har en dyr telefonrakning och ett pass att fornya, samt ett bankkonto att starta upp och allehanda besvarligheter, men pa samma gang kom hon hem igar igen och da finns bara de dar besvaren langt framme nagonstans pa stigen, man ser dem liksom nastan inte dar man stigen fram vandrar. Besvaren stiger at sidan, gommer sig bakom traden och smyger omkring. Istallet ar det ljung, granar, sol som skiner genom tradkronorna och fagelsang man far pa sin stig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela