etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Viktor kommer

Publicerad 2009-10-15 14:35:53 i Allmänt

Sol och klarbla himmel idag. Ledig fran jobbet har jag betalat hyra och forsokt kopiera nycklar utan onskat resultat. Sippat pa en varm choklad pa Brick Lane i bara sommartroja och lyssnat pa fin musik i lurarna. kanns mer som en vardag an en oktoberdag. Man komemr pa sig sjalv med att kanna sig nojd liksom. Oklart over vad, men man flanerar omkring och kanner sig tillfreds. Allt ar mojligt, sa ar det varje dag.
I lordags tillbringade jag och Johanna en liten stund pa Broadway Market. Kopte brod, kikade lite och fikade pa Little Georgia, som ar en liten parla. God smorgas och inspirerande lasning i en sliten bilderbok om Georgien. Boken fick mig att dromma mig bort och langta till de dar gamla husen, sma affarerna, balkongerna och sma granderna i Tblisi. Kanske blir att kolla upp smemesterplaner till varen med Georgien i bahuvudet. Tanker mig att tidig host eller tidig var passar bast. Temperaturen lagom, ljuset finast och manniskor mitt uppe i allt.
Min gode van Viktor annonserade ett eventuellt Londonbesok nasta vecka vilket piggade upp och gjorde mig glad. lange sedan vi sags, och med tanke pa att jag har den helgen ledig gar det inte att fa ett lagligare besok fran hans sida. Han har redan kikat in events pa de stora klubbarna, sa for min del kanns det bara som att halla i hatten och aka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela