etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Bokhylla

Publicerad 2009-09-26 13:16:56 i Allmänt

Stadar och donar lite pa morgonen med Hakan Hellstrom i bakgrunden. Dammsugaren lagger av och moppen luktar illa, men det blir anda ganska rent. Diskar och rakar repa en skiva i samma veva. Lite ont i halsen och smafrusen tassar jag runt och samlar ihop gammal tvatt och kanner mig somnig. Man vet nar man haller pa att bli sjuk. Seg och varm och kall pa samma gang. Ater lite musli, tar en banan och ett apple och kanner mig lite battre. Bibliotek och varmdusch gor mig piggare och tackar ja till ett jobbpass imorgon. Sondagsoppning pa cafet kan vara mycket battre an vad det later. Man brygger kaffe, ater lite frukost, gor en och annan latte och smapratar med morgonpigga kunder samtidigt som en ny dag gryr utanfor fonstret. Nar man sedan jobbat klart star dagen i full blom, det ar liv och rorelse pa gatorna och man har bade puls och energi efter sin tidiga uppgang. Sover kanske lite middag efter hemkomsten, men nar man vaknar ar anda eftermiddagen full av mojligheter.
  Ska forsoka montera en bokhylla innan jobbet och maste kopa en skruvmejsel. Har aldrig ens tankt tanken nagon gang tidigare i livet. Agde en snickarlada som liten med hammare, mejslar och tummstock, men det var ett tag sedan och nu vet jag inte riktigt hur man gar till vaga. Jarnaffar typ? Ar det en sadan man ska leta efter, eller gar det bra med nagon diverseaffar bara? Kvalitet ar val inte hogsta prioritet da jag ar langt ifarn sakert att mejseln kommer att anvandas sarledes frekvent. Pris kommer sakerligen att vara avgorande, men givetvis ocksa dimension. Tar med mig en skruv fran bokhyllan tror jag for att fa med mig ratt mejsel hem.
  Det lag en beskrivning i kartongen som hyllan lag i som tur var. Lite som en Legobeskrivning sag den ut. Sa svart kan det nog inte vara.
  Ar anda lite nervos. Har sa daligt talamod med sadana har saker. Traslojd var heller inte nagot amne som jag jublade over att under hogstadiearen tillbringa torsdagseftermiddagarna at att studera. Aterkommer med bokhyllan utveckling vid ett senare tillfalle och ger er uppdatering pa hur resandet av den fortloper. kanske kan det vara sa att den ar klar redan idag?

Kommentarer

Postat av: Hedvig

Publicerad 2009-09-27 10:35:12

skulle tippa på att du kan hitta en mejsel i nån liten butik på bethnal green rd, de har väl allt?



torsdagar med träslöjd var det bästa jag visste! anyway lycka till med bokhyllan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela