etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Islington

Publicerad 2009-09-19 13:10:10 i Allmänt

Ledig lordag igar och jag ska se Arsenal mot Wigan pa Emirates, vilket givetvis ar en karamell. Lugn fredagskvall igar. Storebor pa besok och tillsammans med Jim drack vi nagra pilsner i Islington innan vi for hem vid halv elvasnaret. Islington ar vackert. Islington ar rofyllt pa manga stallen och husen fina med putsade fasader och dorrar i fina farger. Inte praligt och overdadigt som Knightsbridge och Kensington, i en annan dimension. Har ar det mer realistiskt. Smabarnsforaldrar med hyggliga karriarer och en slags trivsamhet. Skulle kunna ha ett sadant dar vacker hus nar jag ar, lat saga 35, och strosa ned om tidiga sondagsmorgnar och handla tidning och frukost, at den, morgonjogga och vara tillbaka vid tio, halv elva och kanna sondagen ta fart. En ny dag vakna till liv. Blir orolig for mig sjalv nar jag tanker sa. Tanker att jag borde vakna upp forvirrad vid tolvsnaret i ett buskage i Shoreditch och forsoka lista ut hur tusan jag egentligen hamnade dar. Eller strosa hem vid attatiden pa morgonen med solen, faglarna och helgjobbarna som sallskap hem i gryningen. Det dar kan man kanske ocksa fa, eller bor fa sig en liten dos av som ung pag i London, det ger minnen och upplevelser, men ibland kan det ocksa bara vara skont att ga hem och lagga sig vid tio och sedan dagen efter vakna pigg, utvilad och redo for dagen. Mindre angest och mer kvalitet. Lite mindre east och mer Islington liksom. Eller Highgate.

Kommentarer

Postat av: Hedvig

Publicerad 2009-09-27 10:26:17

Heidi likes this

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela