etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

lunk

Publicerad 2009-09-22 11:34:09 i Allmänt

Solen och mitt alarm vacker mig den har morgonen. Mer alarmet an solen, men det ar okej. Blickar ut over hostloven, dricker lite vatten och tar mig samman. Behover inte vara uppe tidigt, jobbar kvall idag, men kanner att solen ar for vardefull for att sova bort under de har sista halvljusa veckorna innan vintern kommer att krama oss med kalla armar och hander. Promenadvader, for det ar sadan dar lagom temperatur, utan svett pa ryggen kan man lunka gatorna fram och lata vindarna svalka. Ingen och alla destinationer egentligen den har formiddagen, men det blir till slut banken for ett mote om ett konto. Hostlunk ar vibbarna jag far. Tandlakervader skulle kanske Lars Winnerback kalla det. Har fatt en tid for mote i alla fall. Ska pumpa bakdacket pa min cykel ocksa och kanske laga ihop styret lite sa att jag kan cykla igen.

Kommentarer

Postat av: Hedvig

Publicerad 2009-09-27 10:30:55

tandläkarväder skulle Lasse definitivt sagt!



jag tänkte igår på att det nog blivit londonhöst nu..och kunde inte låta bli att fundera över om folk fortfarande bär flipflops?!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela