etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

September

Publicerad 2009-09-03 12:10:30 i Allmänt

Inget varmvatten i lagenheten sedan dryga veckan tillbaka. Forsoker utan storre framgang att na den kare agenten som har hand om sadan har fragor. Daligt med svar. Borjar bli kallt ute. Man duschar anda. Blir kall och som en ny manniska. Friskt liksom. Som ett morgondopp efterat. Men nu borjar jag anda fa nog av friskheten, for centralvarmen fungerar inte heller, och nar hostbyarna drar in over staden och man ligger med tva tacken over sig sa ar det inte sa himla skojigt med ett uppfriskande morgondopp som vantar. Da vill man ha varme och immande speglar i badrummet.
  Loven faller och lagger sig pa marken nu. Sista versen pa sommaren. Inga undanflykter langre. Svart pa vitt ar det dags att ta tag i saker och ting. Saker som inte blivit av. Inte okej att bara glida runt och ha lite roligt langre. Eller?
  Kan anda ta tag i saker kanske. Hosten skrammer, men mer gladjer nu. Vira en halsduk om sig, vara effektiv och sa blir det ju Champions Leaguefotboll ocksa. September ar en manad med events och roliga saker. Galler att njuta och ta vara pa den. Sadant har jag svart for. Min skyldighet att lara mig sadant. Lara mig lite livet pa ett satt. Inte vara sa skiftande. Kunna stanna upp och njuta, om an bara for en liten stund, sa anda kunna gora det, och inte oroa sig for nasta steg eller korsning sa valdigt mycket. Svart.

Kommentarer

Postat av: Hedvig

Publicerad 2009-09-08 17:46:11

En sak jag i alla fall inte saknar med swinnie.. dagarna utan el/gas! hoppas det löst sig nu i alla fall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela