etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Avskeds-stek

Publicerad 2010-08-18 12:38:56 i Allmänt

Ater stek och stark stekt lok sista kvallen innan jag flyttar in i mitt nya kvarter. Som en avskeds-stek med vise varden och hans fantastiska kompisar. Kort sagt en god tisdags-stek. Andra sidan floden gar flyttlasset till. Lite mindre hett, lite mindre trendigt. Mindre fart. Helt enkelt ett nedkop rent boendemassigt, men samtidigt: Bermondsey Street, som ligger ett stenkast fran nya boendet verkar efter ett kort besok vara oerhort trevligt. Mycket pa gang, manga bra pubar och kaffe-stallen och en skon stamning. Sodra London, later inte sa maffigt, men tror nog att det kan bli bra anda.
  Har varit minst 30 minuter for tidig till jobbet de senaste sju dagarna. Gar upp alldeles for tidigt och hastar ivag. Vaknar innan alarmet, kallsvettig och radd for att ha forsovit mig. Kan det vara nagon slags arbetslust som tornat upp sig eller bara energi i massor efter en valdigt lang semester?
  Daily Express noterar pa eget bevag pa framsidan av tidningan att de ar The worlds greatest newspaper. Skulle inte tro det. Forsta-sidans innehall i ovrigt: Jennifer Anistons £ 1.99 beauty secret samt en bidragsfuskare som akt dit pa grund av sin egen dotter som gatt till polisen. Sidan tre agnas at Britney Spears nya, fina ben och tips pa hur man ska fa lika fina ben som Britney. At mycket gronsaker ar ett av de tio tipsen till oss lasare. later fornuftigt. 30 pence kostar varldens alltsa basta/storsta tidning.
 

Kommentarer

Postat av: Eira

Publicerad 2010-08-18 21:29:53

har plutselig begynt på universitetet og kjenner igjen det der med å våkne opp for plutselig å kjenne at: shit nå må jeg opp og ut og frem og tilbake. underlig det der med å være ny på et sted; jeg er ny på universitetet og selv om det er i bergen, så er jeg nesten alene og det er rart den følelsen av å være alene i bergen.

Postat av: Hedvig

Publicerad 2010-08-19 09:10:12

Spännande att du är tillbaks i stan tycker jag! Jag hoppas jag kan pallra mig över snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela