etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Minigolf

Publicerad 2010-07-05 10:52:31 i Allmänt

Tyskland i semifinal. Bastian Schweinsteiger alltså. Gör allting rätt och för mig är han en dröm till mittfältare. Rektor och sammordnare på planen. Full koll och en av VM:s bästa spelare. Han symboliserar det tyska laget fullt ut.
  VM snart slut och snart väntar vistelse i Berlin för min del. Kan erkänna att jag lite ångrar att det inte blev Tyskland lite tidigare så att det varit möjligt för mig och Anton att följa i alla fall någon VM-match från ett torg i Berlin. Har aldrig följt en VM-match från ett torg i Berlin, men det är nog maffigt. När jag smakar på det så är det gott i alla fall.
  Nåväl, Berlin kommer säkert att kunna bjuda på en del sommarkul ändå under några veckor och snart kommer nog en lista med evenemang att hinna med börja ta form om jag känner mig själv rätt. En lite check-lista är alltid bra att ha till hands.
  Lördagskvällen ägnades åt minigolf vid havet. Morbror och hans gäng på besök. Länge sedan jag tog en runda, men efter tuff kamp lyckades jag komma tvåa. Mycket skön bilresa hem efter den bataljen. Morbror hade det tufft, skyllde på myggen, klubborna och att jag hade hemmabana. Minigolf som sagt. Känslorna svallar alltid inom denna sport. Det är konstigt egentligen, för alla regler är ju som de är, solklara, i alla fall till 99%. Ingen kampsport eller speciellt mycket adrenalin. Ändå: Alltid lite sura miner och bråk om regler eller annat. Kanske krävs det för att göra en så pass ointressant sport njutbar att utöva?
  Mer idrott igår. Kvällsfotboll med bror och det var inte helt fel. Kändes harmoniskt.

Vad är väl en VM-match på ett torg i Berlin ändå? Det kan ju vara......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela