etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Tyskland vinner VM?

Publicerad 2010-06-04 13:07:00 i Allmänt

Pizza och landskamp vid teven igarkvall. VM-febern har inte visat sig alls pa min termometer tidigare nar jag tittat efter, men efter gardagskvallens dramatik mellan Tyskland och Bosnien sa ar jag nog snart sangliggande med mycket hoga temperaturer i kroppen. Kvallsmatch, fart i passningarna, precisa krossbollar och mal. Det rackte for langtan till masterskapet att vackas till liv.
Tyskland ser riktigt, riktigt vassa ut med Bastian Schweinsteiger som nestor och mannen som drar i alla Tysklands tradar, Lahm som modernare an modern ytterback, Friedrich, och unge Marin som hoppade in och spelade en lysande halvtimme igar. En klok Walcott skulle kunna vara en lamplig label pa Marins satt att spela fotboll pa.
Sticker helt enkelt ut hakan och satsar mina tipspengar pa Tyskland som VM-vinnare 2010. Inte for att det ar att sticka ut hakan sa mycket kanske, men anda...
Saknade Staffan Lindeborg och Glenn Stromberg mer an vanligt igar. Alla matcher kan fa en mening med Glenns enorrrmt viktiga saker att tanka pa och Staffans laspande entusiasm, helt enkelt ett radarpar alla dagar i veckan.
Tyskland utan Ballack ar for mig ett roligare Tyskland. Har aldrig haft mycket till overs for karln.

Kommentarer

Postat av: tönt

Publicerad 2010-06-04 14:07:16

du är emot ballack bara för han e chelsea

Postat av: Tobias

Publicerad 2010-06-11 14:22:34

Fint att du tror på Tyskland! Det gör jag med. Att Ballack-stigmat är borta är verkar bara bra bra för laget.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela