etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Maradona och tunn tråd

Publicerad 2010-06-28 18:59:08 i Allmänt

Sover mig igenom första halvlek mellan Holland och Slovakien. Har inget med matchen eller något att göra, somnade bara helt plötsligt fem minuter in i matchen efter ett gott eftermiddagsfika. Afterbeach-fika var det också. Inte många badgäster på stranden idag. Tidigt på säsongen, tidig eftermiddag och vattnet varmt. Ljuset så där speciellt matt som det blir ett par timmar efter lunch vid kusten. Cyklar hem, fikar, somnar och äter blodpudding efter matchen.
  Holland vidare. Ser grymma ut. (Av andra halvlek att dömma) Van Persie, Arsenalspelare som ligger mig varmt om hjärtat är klok, finurlig och gör det lite oväntade ibland med sin hyperslipade teknik. Skadebenägen, och den gångna säsongen förstörd på grund av detta. Tror han lägger i full växel nu och blir stekhet från kvartsfinal och vidare.
  Mina guldfavoriter Tyskland mot Argentina i kvartsfinal. Mitt tips är mycket illa ute, hänger väl lite på en sådan där skör tråd som de brukar säga. Tror ändå att tråden håller för tassande tyskar. Tror Schweinsteiger, Özil med sällskap tassar över, bestämt men försiktigt och klipper av snöret innan Argentina hinner över till semifinal.    Tråden håller inte för Maradona ändå.
  Stranden liksom. Efter en lång vinter kan jag inte förstå det riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela