etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Sista skiftet

Publicerad 2010-05-28 13:43:00 i Allmänt

Tar bussen tidigt och ar alldeles for tidig till jobbet den har morgonen. Solen pa vag upp och det ar lite smakyligt i luften. Som klar oktoberluft med vindbyar som tranger sig pa. Hyde Park och Green Park i vacker varkostym utanfor bussfonstret. Pa plats Plockar jag upp muffins och bar lador och grejar med lite av varje. Vrider upp musiken lite, ser morgonens forsta solstralar sla in genom rutorna och tar fram nya wettextrasor. Det ar sista Starbucks-skiftet och allt ar ungefar som det brukar vara nar man oppnar upp butiken. Samma manniskor, samma lattes och samma stress. Vet inte vad jag hade forvantat mig av ett sista skift, men sa har i efterhand kandes det inte sa speciellt over huvud taget.
  Lite Londonledighet blir det innan en kortare vistelse i Berlin vantar. Vemodigt pa ett satt for den har staden ar fin, men samtidigt finns den kvar och det ska bli intressant att se vad den har sommaren har att bjuda pa. ett par karameller ar jag saker pa att det ska ga att skramla ihop och da ligger hosten dar som ett oksrivet ark pa banken med en blackpenna bredvid, redo att fyllas med text och bild. London-arket ska snart laggas pa katedern eller i lararens fack for rattning och utvardering. Mitt eget betyg kommer att bli hogt, och just den har gangen spelar inte lararens betyg sa stor roll, det var bara pa skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela