etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Tillbaka till nagot

Publicerad 2010-09-14 16:31:29 i Allmänt

Ledig dag idag och ar tidigt uppe. Dusch och snabbfrukost. Ingen uppe i huset. Tiden innan dagen vaknar till pa riktigt min favorit. Mojligheterna finns dar, allt ligger oppet och kanslan av att nagot aktivt griper tag i en ar svar att beskriva.
  Aker och koper en dator. Efter mycket om och men antar jag att det var oundvikligt och dags att gora det. Oxford Street och otrevlig personal, men nu har jag den pa plats i knat, sa det spelar inte sa stor roll.
  Gaster fran Gotland pa plats sedan nagra dagar och det ar alltid roligt. Har varit dalig som guide och lamnat dem till mycket frihet, men de verkar anda nojda med sin Londonvisit.
  Andra gaster huserar ocksa i huset lite om vartannat, men september skulle ju vara sa, det kommer vara det jag minns av september detta ar. Som manaden dar man inte ville vara pa jobbet utan helst pa helt andra platser.
  Fin helg och fin sondag kring London fields och Brick Lane. Kandes som att vara tillbaka till nagot. Nagot som var lite enklare och mindre kantat av problem. Vaxlande molninghet, klar hosluft. Uteserveringar, marknad, promenad, sommarhistorier och en tillfallig kansla av att allting inte alltid behover vara sa himla komplicerat. Livet kan vara fint ocksa och ibland kan en dag, en vy, ett stalle eller en speciell manniska paminna dig om det.
  Forsoker fa kanslan att komma tillbaka nar jag mandagen efter sondagen vandrar langts South Bank hem fran jobbet med ljumna vindar, skimrande ljus och turister som sallskap. Ar inte saker pa om jag lyckas men tanker att det kan vara fint anda for minnen kan ta en nagonstans, de ocksa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela