etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Mera spray

Publicerad 2011-01-17 12:13:21 i Allmänt

Sover djupt, intensiva drommar. Helgen blir till ny vecka och jag vaknar alldeles for tidigt. Diverse smakryp tassar runt i en jamn strom pa koksgolvet trots brukandet den dar sprayen som ska vara sa bra. Stampar ihjal nagra medan jag lagar frukost-agg. Behover nog spraya mer for onskad effekt.
Osregn, mandagsmorgon och eftermiddagsarbete pa Get Coffee den har dagen.
Helgen varit en sadan dar lugn och tidig en. Vilat mycket pa soffan, kollat lite fotboll, atit glass med tre olika smaker, tagit langpromenad i solen och tittat pa Dark City fran 1998. 13 ar kan ga mycket snabbt och kannas som en evighet sedan om man ser till specialeffekterna i filmen. Aningen lojt, ett snallt omdome. Anda en bra film, ar jag den forste att tillagga.
Tipsar garna er lasare om Marcus Ulvsand och Anton Wedding, tva mycket duktiga musikskribenter som finns att lasa alster av pa siten Joyzine.se. Lite godis under laslampan i vintermorkret.
Stallet jag sitter och skriver detta pa har en teve med flimrande testbild staende i ena hornet. Myrornas krig ni vet. Som dekoration. Men sa spelar de All I Need med Radiohead och raddar pa nagot satt upp situationen. Tror inte jag gillar den dar teven som bara star dar i hornet. Stirrar pa gasterna med sitt ondskefulla flimmer. Men ska ge den en chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela