etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Vinterhander

Publicerad 2011-01-26 12:28:41 i Allmänt

Kommer mig inte riktigt for, nar inte anda fram och far inte saker gjorda. Inget blir skrivet, jobbar lite for lite och utomhus mest morker. Laser att Marcus Birro ar upprord pa media och Sverige och folket igen. Sneglar pa nyhetsrapporteringen kring detta med ena oga och forstar att han planerar en flytt till Rom. Det ar for mycket morker i hans liv just nu. Later vettigt med en sadan flytt tanker jag. Vem vill inte till Rom i januari? River av lapparna pa min kalender pa vaggen och vantar pa varen. Langtar. Letar universitet pa internet och ser hosten ritats upp. Som vanligt den har tiden pa aret. Lever for nagot annat, nagot kommande, oavsett om det ar varen, Rom, resande eller studierna. Nagot som ska komma senare ger oss naring och mening.
Gar sedan pa en fantastisk spelning, dricker gott vin och cyklar hem i kvallskylan. Blir sadar kall om handerna man blev nar fotbollstraningen var slut och halva vagen var hemtrampad. Vintertraning, banan, sportdryck och ljummen dusch efterat. Hem till mammas pasta, SVT och laxlasning. Pa min nya cykel hem genom Londonnatten blir allt verkligt och vid min sida igen. Handerna tinar, hjartat varms upp, varen runt husknuten och tid att se saker i det dar ljuset da allt ser fint och bra ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela