etwo

nils jönsson skriver om vardag, drömmar, samtiden och minnen ur olika synvinklar.

Brick Lane

Publicerad 2011-05-06 21:33:28 i Allmänt

Tillfälligt huserande på Brick Lane för min del på grund av olika omständigheter i min lägenhet och från en dag till en annan känns Stepney så väldigt ocentralt och besvärligt. Trodde aldrig jag skulle bo så centralt i London. Boendes på Brick Lane ringer alarmet, kläder krånglas på och sedan är jobbet bara en lite lätt promenad iväg. Ingen stress eller buss-ångest, inga bistra biljettkontrollanter eller imma på glasögonen (även om det inte är så aktuellt den här tiden på året) En liten lätt, nonchalant gångmarsch ned på stan i morgonsolen och in bakom espressomaskinen för dagens första kaffe känns som lite för enkelt och ledigt för att kunna vara helt sant. Skulle inte ha något emot en sådan morgonrutin. Blir lite på min vakt, någonstans måste det finnas en hake med den här Brick Lane grejen, något jag råkat missa och inser i samma stund att jag flyttar tillbaka hem, österut redan dagen efter.
Blåser i lite mer luft i luftmadrassen, rättar till lakanet, trycker ned mina saker i väskan och sätter mobilalarmet för morgondagens promenad till fiket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela